3 Νοεμβρίου 2019

O βασιλιάς Κοφετούα και οι ντετέκτιβ τέχνης


"Μια χαμένη εποχή ιπποτισμού και ρομαντικής ατμόσφαιρας ξαναζωντανεύει σε αυτόν τον χαριτωμένο πίνακα. Αφηγείται την ιστορία ενός βασιλιά που αναζητούσε παντού την τέλεια γυναίκα και τελικά τη βρήκε σε μια απλή ζητιάνα"
Απόσπασμα απο το βιβλίο  The Art Book , εκδ. Ελληνική Έκδοση, σελ 73
Βurne -Jones "O βασιλιάς Κοφετούα και η νεαρή ζητιάνα"

Επιλέγω να δουλέψω τον πίνακα με τα παιδιά, καθώς αγαπώ τα παραμύθια κι επίσης είναι μια καλή ευκαιρία να μεταμορφωθούμε σε ντετέκτιβ τέχνης.
Φυσικά δεν θ'αποκαλύψω τον τίτλο του πίνακα ούτε  θα  αναφέρω το παραμύθι που στάθηκε έμπνευση για τον ζωγράφο.
Θα άφηνα τα παιδιά να επινοήσουν την δική τους ιστορία και τέλος να συγκρίνουμε κατά πόσο ο ζωγράφος μας ενέπνευσε συναφείς ιστορίες με αυτή που είχε κατά νου καθώς φιλοτεχνούσε το έργο του.

Βήμα πρώτο !

Χωρίζω τα παιδιά σε τρεις ομάδες και τους εξηγώ πως κάθε μια ομάδα θα πάρει στα χέρια της ένα αντίγραφο του πίνακα και ένα ερωτηματολόγιο.

Ως άλλοι ντετέκτιβ τέχνης , θα πρέπει να απαντήσουν στις ερωτήσεις, παρατηρώντας τον πίνακα και συζητώντας τις ιδέες τους με τα άλλα μέλη της ομάδας τους. Φυσικά η απάντηση στο ερωτηματολόγιο για κάθε ερώτηση  είναι πάντα μια, άρα θα πρέπει να συμφωνήσουν επίσης για την απάντηση, καθώς είμαι σίγουρη πως οι απαντήσεις θα ποικίλλουν.

Επίσης δεν ξεχνάμε ποτέ. Στο μάθημα μας ποτέ δεν υπάρχει λάθος. Όλες οι απαντήσεις είναι σωστές.

Εξάλλου είναι άσκηση φαντασίας!

Το ερωτηματολόγιο των ντετέκτιβ , περιλαμβάνει τα εξής ερωτήματα.

Πού βρίσκονται?
Ποιά μπορεί είναι η γυναίκα?
Τι κοιτάει η γυναίκα?
Ποιά η σχέση της με τον άντρα?
Γιατί ο άντρας κρατά στα χέρια του την κορώνα?

Οι συζητήσεις είναι έντονες. Υπάρχουν διάφορες εκδοχές αλλά σχεδόν όλες συγκλίνουν προς μια ιστορία.

 Όλες οι ομάδες φαντάστηκαν  οτι είναι μια φτωχιά γυναίκα ενώ όλοι είπαν οτι ο άντρας " την αγαπάει"
Μια ομάδα διαφωνούσε ,καθώς ένας ντετέκτιβ επέμενε πως είναι χήρα και έχασε τον άντρα της γι αυτό είναι λυπημένη.
Η δεύτερη ομάδα ειπε πως είναι βασιλιάς και πως είναι ερωτευμένος και την ζητά για γάμο, η τρίτη ομάδα υποστήριξε πως δεν τον θέλει όμως γιατί " δεν τον κοιτάζει"

Συζητήσαμε τις απόψεις τους , σκεφτήκαμε στοιχεία που μας ξέφυγαν, όπως γιατί κάθεται η γυναίκα πιο ψηλά απο εκείνον , γιατί είναι ακόμη ξυπόλητη .

Αφού διασταυρώσαμε τις απόψεις μας , τους διηγήθηκα το μικρό παραμύθι του βασιλιά Κοφέτουα και της νεαρής ζητιάνας.

Τέλος κολλήσαμε τον πίνακα μας σε χαρτί Α3 -σε όποιο σημείο ο καθένας επιθυμούσε- και ζωγραφίσαμε την συνέχεια του παλατιού.
Πως είναι ο υπόλοιπος χώρος που βρίσκονται ο βασιλιάς και η ζητιάνα?
 Ο καθένας ξεδιπλώνει πια τις σκέψεις του ατομικά.


Η δράση υλοποιήθηκε στο τμήμα τέχνης και δημιουργικού παιχνιδιού, μια προσφορά του Πολιτιστικού Συλλόγου Περάματος Ιωαννίνων " Το Σπήλαιο". Οι ηλικίες των παιδιών ήταν απο 7  έως και 14 ετών. 

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου

πρόσφατο!

Παίζουμε με την τέχνη (Τρισδιάστατη κατασκευή)

  Ας παίξουμε με την τέχνη! Παιχνίδια μεταμόρφωσης   Κάποιος συμμαθητής/τρια μεταμορφώθηκε σε αυτό το έργο. Ποιος/α είναι?            ...