8 Απριλίου 2020

Πασχαλινό παραμύθι τέχνης για νήπια (διαδραστικό) δ'μέρος


Η πασχαλινή περιπέτεια ενός μικρού αβγού
Μέρος δ'
Γνωριμία με τον ζωγράφο Wassily Kandinsky

(Για όποιον μικρό φίλο/φίλη έχασε τις πρώτες τρεις περιπέτειες του μικρού αβγού μπορεί να τις αναζητήσει στις παλαιότερες αναρτήσεις ή στην στήλη με τις δημοφιλείς αναρτήσεις)




Καλωσήλθατε στην πασχαλινή περιπέτεια του μικρού αβγού που δεν ήθελε να βαφτεί κόκκινο και παρέα με τα χελιδόνια αποφάσισε να ταξιδέψει στον κόσμο!

Ας συνεχίσουμε το ταξίδι τέχνης μας!


Ελπίδα , Νηπιαγωγείο Συβότων


Πετούσε για ώρα το αβγό και τα τέσσερα χελιδόνια πάνω από μια μεγάλη θάλασσα που φαινόταν σαν να μην είχε τελειωμό. Και την στιγμή που τα φτερά των πουλιών κουράστηκαν απο την ανεμοπορεία είδαν μια χώρα μεγάλη και αρκετά κρύα , κι ας ήταν άνοιξη.
"Μα πού είμαστε ? Νομίζω οτι έχουμε χαθεί , πετάμε τόση ώρα χωρίς σταματημό και είμαι σχεδόν σίγουρο πως έχουμε αφήσει την Αμερική πίσω μας εδώ και ώρες" είπε το μικρό αβγό και τα χελιδόνια κοίταξαν γύρω τους στον ουρανό μήπως και βρούνε κάποιον να τους βοηθήσει.

Για καλή τους τύχη εκείνη την ώρα ένα σμήνος απο ασπρόμαυρες νότες πετούσαν πάνω απο το κεφάλι τους. Είχαν καβαλήσει σαν άλογο ένα φύσημα του αέρα και ταξίδευαν με ταχύτητα. Απ'όπου κι αν περνούσαν άφηναν πίσω τους μια μελωδία, που αν κάποιος την άκουγε ένιωθε μια παράξενη ευτυχία στην καρδιά.




"Τι περίεργα πουλιά.." μουρμούρισε το ένα χελιδόνι και μια νότα έστρεψε το εύθυμο βλέμμα του στην μικρή παρέα.

"Δεν είμαστε πουλιά, είμαστε νότες και μάλιστα διάσημες" είπε με καμάρι η νότα " μόλις γλιστρήσαμε στα κρυφά από την παρτιτούρα του συνθέτη Claude Debussy και πηγαίνουμε να μας ζωγραφίσει ένας διάσημος ζωγράφος της Ρωσίας ο Wassily Kandinsky. Ακούσαμε πως ο ζωγράφος αυτός είναι κάτι σαν μάγος ! Αφού με τα πινέλα του μεταμορφώνει τις νότες σε χρώματα .

Ας ακούσουμε απο ποιά σύνθεση το έσκασαν οι νότες της ιστορίας!



"Στην Ρωσία λοιπόν είμαστε !Δεν την γνώριζα αυτή την χώρα" είπε το ένα χελιδόνι και έβγαλε απο την φτερούγα του ένα χάρτη να δει τι ταξίδι έκαναν .

Κοιτάξτε κι εσείς στο χάρτη! Πόσο απέχουν οι Ηνωμένες πολιτείες Αμερικής απο την Ρωσία? Βρείτε φωτογραφίες της Ρωσίας!


"Και για ποιό λόγο θέλετε να μεταμορφωθείτε απο μουσική.. σ' έναν πίνακα ζωγραφικής?" είπε με ολοφάνερη απορία το μικρό αβγό.

Μια μικρή νότα του χαμογέλασε " Μα γιατί θέλουμε να μας νιώθουν οι άνθρωποι όχι μόνο με τα αφτιά τους αλλά και με τα μάτια τους!"
Και με αυτά τα λόγια , όλες οι νότες προσγειώθηκαν πλάι σ' ένα κύριο που ζωγράφιζε χρώματα πολλά σε έναν πίνακα. Και μια μια νότα μεταμορφωνόταν απο ήχο , σε έμπνευση στα αφτιά του ζωγράφου , που είχε συνήθειο να ακούει τα χρώματα και να βλέπει τους ήχους.

Wassily Kandinsky

Το μικρό αβγό εντυπωσιασμένο απο την ζωγραφική της μεταμόρφωσης, πλησίασε τον ζωγράφο που κοιτούσε αφοσιωμένος τον πίνακα και παραμιλούσε μόνος , σαν να βρισκόταν σε όνειρο.
"Οι γραμμές κουβαλούν ήχους .. το τετράγωνο μου θυμίζει το κόκκινο χρώμα .. το μπλε τον ουρανό ..και ηχεί σαν σάλπιγγα!  Το λευκό ηχεί σαν αυλός ..και..και.." ο ζωγράφος σιώπησε σαν να ακούει κάτι και συγχρόνως όλοι έκαναν ησυχία και οι νότες και τα χελιδόνια και το μικρό αβγό.

"Και το πράσινο το ακούω καθαρά ..έχει τον ήχο του βιολιού!"

Το χελιδόνι έξυσε το κεφάλι του με την φτερούγα του.

"Δεν καταλαβαίνω τι λέει αυτός ο ζωγράφος και δεν καταλαβαίνω την ζωγραφική του!" είπε και κοίταξε τον πίνακα που ζωγράφιζε εκείνη την στιγμή.

Ας δούμε τον πίνακα κι εμείς ! Νιώθετε πως τα σχήματα κρύβουν μια μουσική? Αν ο πίνακας ήταν μουσική, τι μουσική θα ήταν? Χαρούμενη? Θλιμμένη?





"Σταμάτα χελιδόνι να βλέπεις με τα μάτια και άκου με την καρδιά! Κοίτα καλύτερα τον πίνακα και θα δεις πως ο ζωγράφος κρύβει μέσα στα σχήματα και τα χρώματα τις μουσικές που αγαπά" είπε το μικρό αβγό

Έχει άραγε δίκιο το μικρό αβγό?Ας ακούσουμε αυτή την φορά τον πίνακα!





"Αχ καλέ μου κύριε Kandinky" είπε ενθουσιασμένα το αβγό " μπορείς να ζωγραφίσεις μουσική και πάνω μου?", ενώ τα χελιδόνια κρύφτηκαν στην στιγμή φοβούμενα μήπως τα βάψει κατά λάθος ο ζωγράφος, όπως τόσες φορές ως τώρα τους συνέβη.

Ο Kandinsky  έγνεψε θετικά στο μικρό αβγό.

"Πρώτα όμως θα ζωγραφίσω τις νότες του Debussy ! Μου δίνουν έμπνευση!"
Ξεκίνησε λοιπόν να ζωγραφίζει τις νότες και όταν τελείωσε οι νότες είχαν μεταμορφωθεί με διάφορους τρόπους και χρώματα :






(O Kandinsky πραγματικά αγαπούσε πολύ να ακούει τις συνθέσεις του Debussy όταν ζωγράφιζε και πολλά έργα του είναι εμπνευσμένα απο την μουσική αυτή.)

"Και τώρα ήρθε η σειρά σου μικρό αβγό!" είπε ο Kandinsky και ξεκίνησε να το ζωγραφίζει.

Άσκηση φαντασίας : Πώς πιστεύετε ο Kandinsky ζωγράφισε το μικρό αβγό?
Ακούστε κι εσείς την μουσική του Debussy ,σχεδιάστε ένα μεγάλο αβγό


και ζωγραφίστε πάνω του την μουσική που ακούτε! Να θυμάστε ! Ο Kandinsky αγαπούσε να ζωγραφίζει σχήματα !

Η επόμενη και τελευταία δημοσίευση θα γίνει την Μεγάλη Πέμπτη , μια μέρα που το έθιμο ορίζει να βάφονται τα αβγά..και εκείνη την μέρα θα μάθουμε τι χρώμα θα καταλήξει το μικρό αβγό μας!

Όποιος μικρός φίλος/η θέλει  να κυλήσει το αβγό του στην ιστορία μας , να το αποστείλει στην ηλεκτρονική μας διεύθυνση voulfot@hotmail.com

Kαι έφτασε επιτέλους το καλύτερο σημείο της ιστορίας μας!

Ας αφήσουμε τα αβγά μας να κυλήσουν στο παραμύθι μας! Ευχαριστώ όλα τα χρυσά χεράκια !

Εις το επανιδείν!
Βασίλης, 3ο νηπιαγωγείο Λάρισας

Μισέλ , Νηπιαγωγείο Δροσοχωρίου Ιωαννίνων

Κωνσταντίνος, 11ο νηπιαγωγείο Λάρισας

Δημήτρης 9 ετών, Άρτα

Κωνσταντίνος 11 ετών, Άρτα

Κατερίνα 6 ετών

Μάξιμος, Πλαταριά Θεσπρωτίας

Κατερίνα 6,5 ετών

Μαίρη 5,5 ετών , Αθήνα

Βασίλης 7 ετών, Καστοριά



Σχολείο " Παραμυθένιος Κόσμος " , Κρήτη

Αθηνά Λώλη 6,5 ετών, Ανάβυσσος


Αγγελική 4,5 ετών


Αγουρίδης Μιχάλης


Σπύρος!

Γιώργος 9,5 ετών

Κατερίνα 6,5 ετών 

Ελπίδα 5,5 ετών
Ερωφίλη 3,5 ετών

Γεωργία Γκίκα



Για περισσότερες δράσεις με θέμα την τέχνη επισκεφτείτε την σελίδα μας στο facebook "Τέχνη και Παιδί"
Τα λόγια του ζωγράφου είναι παρμένα και δοσμένα με πιο απλό τρόπο γραφής απο τα βιβλία του "Σημείο -γραμμή- επίπεδο" (1926) και απο το βιβλίο " Για τον πνευματικό στην τέχνη" (1911)

Παιδαγωγός Φωτιάδου Παρασκευή

3 σχόλια:

  1. Καλημέρα,
    καταρχήν θέλω να σας δώσω τα Συγχαρητήριά μου για την εξαιρετική δουλειά σας. Είναι καταπληκτική. Αν είχαμε τη δυνατότητα να είμαστε στο σχολείο θα είχα κάνει πράξη το σχέδιο εργασίας στην τάξη μου. Είμαι νηπιαγωγός σε δημόσιο νηπιαγωγείο. Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν θα μπορούσα να παρουσιάσω την εξαιρετική δουλειά σας στο blog του σχολείου μας, το οποίο είναι κάτω από την ομπρέλα του myschool, αναφέροντας βεβαίως την πηγή και αφαιρώντας τις εικόνες με τις εργασίες των παιδιών που έχετε αναρτήσει.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων
    με εκτίμηση
    Μαρία Καρούμπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή
    Απαντήσεις
    1. Συγνώμη που άργησα να απαντήσω. Σας ευχαριστώ για τα καλά σας λόγια. Θα ήταν χαρά μου να δουλέψετε το παραμύθι με τους μαθητές σας!

      Διαγραφή
  2. Καλημέρα,
    καταρχήν θέλω να σας δώσω τα Συγχαρητήριά μου για την εξαιρετική δουλειά σας. Είναι καταπληκτική. Αν είχαμε τη δυνατότητα να είμαστε στο σχολείο θα είχα κάνει πράξη το σχέδιο εργασίας στην τάξη μου. Είμαι νηπιαγωγός σε δημόσιο νηπιαγωγείο. Θα ήθελα να σας ρωτήσω αν θα μπορούσα να παρουσιάσω την εξαιρετική δουλειά σας στο blog του σχολείου μας, το οποίο είναι κάτω από την ομπρέλα του myschool, αναφέροντας βεβαίως την πηγή και αφαιρώντας τις εικόνες με τις εργασίες των παιδιών που έχετε αναρτήσει.
    Ευχαριστώ εκ των προτέρων
    με εκτίμηση
    Μαρία Καρούμπα

    ΑπάντησηΔιαγραφή

πρόσφατο!

Παίζουμε με την τέχνη (Τρισδιάστατη κατασκευή)

  Ας παίξουμε με την τέχνη! Παιχνίδια μεταμόρφωσης   Κάποιος συμμαθητής/τρια μεταμορφώθηκε σε αυτό το έργο. Ποιος/α είναι?            ...